Het Wilde Westen - terug naar Perth

8 juni 2018 - Perth, Australië

Na alle onderwater avonturen is het tijd om langzaamaan weer terug te rijden naar Perth. De totale rit bedraagt zo'n 1.300 kilometer. Onderweg hebben we gelukkig nog wat leuke stops gepland.

Zo stoppen we nog bij Monkey Mia, een leuk plaatsje bij Shark Bay. In deze baai komen iedere ochtend een aantal dolfijnen om gevoerd te worden. Ze krijgen in totaal 3x per dag een visje. De bezoekers/toeristen verzamelen zich op het strand en enkele gelukkigen worden uitgekozen om een dolfijn een visje te voeren. Ruben was zo'n mazzelaar! We blijven hier lekker aan het strand zitten, heel relaxed plekje dit. Later op de dag zien we de dolfijnen heen en weer zwemmen vlakbij de kust. Ze jagen op vissen, de pelikanen zwemmen met ze mee in de hoop zo ook een makkelijk maaltje te krijgen.

We komen ook langs Shell beach, een strand dat niet bestaat uit zand maar alleen uit schelpen. Op sommige plekken zelfs tot 10 meter diep.

Onze laatste stop is Kalbarri National Park. Ook weer prachtig om doorheen te wandelen. Het weer is inmiddels omgeslagen, het is kouder en het regent af en aan. Tijdens ons bezoek aan het National Park was het net even droog.

Dan via Lancelin (ook onze eerste stop op de heenweg) terug naar Perth om de camper in te leveren. Aan de Westkust hebben we in totaal 3.669 kilometer gereden. In heel Australië maar liefst 10.461 kilometer!

En dan zit de reis er helaas alweer op en is die 4,5 maand uiteindelijk toch nog voorbij gevlogen… We hebben enorm genoten, zoveel moois gezien en gedaan, echt een onvergetelijke reis. En we hopen dat jullie het leuk vonden om via ons reisblog een beetje met ons mee te reizen! Inmiddels zitten we op het vliegveld in Perth en gaan we zo boarden. Tot gauw!

MonkeyMia1 MonkeyMia2 MonkeyMia3 MonkeyMia4 MonkeyMia_Emu ShellBeach Shellbaeach1 Shellbeach2 Kalbarri1 Kalbarri2 Kalbarri3 Kalbarri4 Kalbarri_NaturesWindow Kalbarri_ZBend Kalbarri_Zbend2 Westcoast LeaningTree LaatsteAvondmaal Nummerborden

1. Natalie:
    8 juni 2018
    Kan me voorstellen dat de tijd voorbij gevlogen is! Maar gelukkig hebben we de foto's nog 😂..en wat voor foto's! Een reis vol met herinneringen om nooit meer te vergeten..goede en veilige reis terug, hopelijk zien we jullie en horen we jullie verhalen snel! X
  2. Mieke:
    8 juni 2018
    En zeker voor de achterblijvers is het heel snel gegaan. Ontzettend leuk dat we met jullie mee konden kijken. Wat een belevenis! Hoop dat jullie goed landen, zowel fysiek als geestelijk. Zal wel even acclimatiseren zijn. Gelukkig zijn er heul veul mensen hier die jullie willen opvangen :-) Tot gauw! XXX
  3. Truus:
    Welkom thuis en hoop jullie gauw te zien Doei TRuus
  4. Dicky:
    8 juni 2018
    Goedemiddag reis hoop jullien snel te zin en jullie beiden een knuffel te geven.
    Leuk om na 19 juni af te spreken zie je Joy ooktober weer in Nederland. Wilde aan de andere kant v andere de wereld waar jullie echt alle drie waren niet lukken elkaar te ontmoeten.
    Heb genoten van jullie vlog😚😚❤❤
  5. Dicky:
    8 juni 2018
    Goedemiddag is goede reis. Zin is zien
    Mobiele verbasteringen sorry
  6. Marianne van Soesbergen:
    8 juni 2018
    Heel leuk om alles met jullie mee te beleven ! Ben wel blij om jullie morgen weer in levende lijve terug te zien hoor 😍!!
    Tot snel XXXX
  7. Esther:
    8 juni 2018
    Bedankt voor al die mooie verhalen, het mogen mee-delen van jullie bijzondere reis. 😘😘 thuis weer bijkomen straks; niet te snel weer gaan jakkeren he! Liefs voor jullie van Es
  8. Kees:
    11 juni 2018
    Nou, nog één keer dan.
    Zaterdagmiddag die twee van Schiphol afgehaald. Duurde natuurlijk veel te lang eer ze door de deuren kwamen, 14:30 ipv 13:45, maar ja, je moet even wachten als je een tas mist...
    We hebben ze weer thuis gebracht. In dat kleine Amsterdamse flatje. Na zo'n 10 uur slapen zijn ze er weer een beetje bij.
    Het gewone leven gaat weer beginnen.
    Ciao allemaal. Groet van Kees en Wil. :-)