Tempels van Sukhothai en hike Chiang Mai

8 februari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Na een busrit van 8 uur komen we 's middags aan in Sukhothai. Op de fiets bekijken we direct een deel van de tempels. Het complex en de tempels lijken wel wat op de tempels van Angkor, Cambodja, maar dan in het klein. De meest bijzondere tempels bezoeken we de volgende ochtend tijdens de sunrise (weer vroeg op!). In de middag stappen we weer in een bus om onze weg te vervolgen naar Chiang Mai (Noord-Thailand). Daar aangekomen boeken we een 2-daagse hike in de bergen voor de volgende dag.

We doen de hike met een groep van 8 mensen, heel Europees; Zweeds, Zwitsers en Engels. Ook deze tour doet weer een local food market aan. Na de inkopen voor het diner rijden we via een waterval naar het startpunt van de hike. We lopen in zo'n 3,5 uur naar een dorp waar mensen van de Karen-tribe wonen. Tijdens de hike verteld onze gids (Dish) veel over de planten en verschillende kruiden. Hij plukt onderweg van alles en 's avonds en 's ochtends vinden we eea terug op ons bord. Iedereen is redelijk gesloopt aan het eind van de hike en we liggen allemaal om 9pm in bed. Dat het koud is en het matras keihard mag de pret niet drukken!

De volgende ochtend lopen we nog een klein uur naar een volgend dorp waar we 2 olifanten hun bananen-ontbijt mogen geven. Heel bijzonder om deze dieren van zo dichtbij mee te maken en aan te raken! Olifantrijden is inmiddels not done (gelukkig), deze dieren lopen nu overdag vrij rond en worden 1 keer per dag voor de toeristen naar het dorp gehaald (dat dan weer wel, beetje mixed feelings wat dat betreft). Na deze belevenis stappen we op een zelfgemaakt bamboe-vlot en varen we in 3 uur de rivier af en dat is dan het einde van de tour.

Hierna blijven we nog 1 dag in Chiang Mai. We gaan naar de tempel Doi Suthep, nemen een massage en lopen wat rond in het oude gedeelte van de stad.

Morgen (vrijdag 9 feb) vliegen we naar Surat Thani (richting het Zuiden). Daar gaan we naar Khao Sok National Park. De bounty-eilandjes komen steeds dichterbij!

Sukhothai_1 Sukhothai_2 Sukhothai_3 Sukhothai_4 Foodmarket Waterfall Hiking_view_1 Hiking_view_2 Hiking_hotel_1 Hiking_hotel_2 New_friends_1 New_friends_2 Rafting_01 Rafting_02 Rafting_03 Rafting_04 DoiSuthep

1. Marianne van Soesbergen:
    8 februari 2018
    Lieve Anna en Ruben, ik ben erg onder de indruk. Fantastisch om mee te maken !

Veel liefs !
  2. Mieke:
    8 februari 2018
    Eerst jezelf volledig afmatten en dan....de Bounty Beleving :-)

Wat een heerlijke verhalen en foto's allemaal lieve mensen, geniet zonder mate! X
  3. Marijke:
    8 februari 2018
    Wat een mooie avonturen om samen te beleven! Geniet met volle teugen!
  4. Esther:
    9 februari 2018
    Hoi lieverds! Wat een mooie tocht. En ook Olifanten gevoerd! Heel bijzonder! En pittig; vroeg op, harde matrasjes. Maar al die massages maken vast de boel weer soepel!
    Jullie foto’s zijn prachtig. Ik kijk nu uit naar jullie volgende verhaal!! XEsther
  5. Jasper:
    9 februari 2018
    Nice! Superleuk!! Tof dat jullie zoveel foto's posten!
  6. Jrnnn:
    NICE!!