Ayutthaya

20 februari 2018 - Sydney Airport, Australië

Na een paar heerlijke relax dagen op Bottle Beach, Koh Phangan, vertrekken we op 17 februari weer richting Bangkok. Met de longtailboot naar de ferry, met de minivan naar het station en dan om 23.57pm de nachttrein in. Tweede klas, met airco (ja, dat is koud! En de bedden zijn hard en waarom blijft het licht de hele nacht aan?!). Toch nog redelijk uitgerust komen we bijna 11 uur later in Bangkok aan, waar we direct weer in een andere trein stappen, op naar Ayutthaya!

Ayutthaya is een leuk plaatsje met in en rondom de stad verschillende tempelcomplexen. Toch wel weer anders dan Sukohtai. Ook hier springen we weer op de fiets en bezichtigen we 's middags en de volgende ochtend de verschillende tempels. 's Avonds komen we onverwacht op een nachtmarkt terecht waar uitbundig het Chinese Nieuwjaar wordt gevierd, compleet met dansende, lichtgevende draken en vuurwerk.

We hadden van te voren bedacht dat zeker Thailand het ontspannende deel van onze reis zou worden. Niet te veel sjesen, beetje relaxen, boekjes lezen, uitrusten... Dat is niet helemaal gelukt ;-) Maar wel heel veel moois gedaan en gezien! En wat zullen we het (altijd!) lekkere eten missen.

Maandag 19 februari vliegen we vanaf Bangkok via Sydney naar Auckland, Nieuw Zeeland. Als we dit schrijven, zitten we (slaapdronken) op Sydney Airport, het is nu dinsdag 20 februari, 1pm. De vlucht naar Auckland vertrekt over een uurtje. Op naar een nieuw avontuur!

PS. Super leuk om al jullie reacties te lezen. We kunnen niet overal op reageren maar lezen en waarderen het zeker!

Bottle beach Ayutthaya_1 Ayutthaya_2 Ayutthaya_3 Ayutthaya_fiets  Ayutthaya_6Ayuttaya_4 Ayuttaya_5 ChineseNewYear_dragon1 ChineseNewYear_dragon2

1. Esther:
    20 februari 2018
    Wat heerlijk dat jullie deze reis zo genieten van alles wat je ziet en doet! Wel elkaar lekker warm houden hoor! 😘 er komt voorlopig nog geen eind aan al dat avontuur, gelukkig! Jullie foto’s zijn zo mooi en krachtig. Ook nog een stukje China meegepakt dus🤗 en nu weer een totaal andere wereld verkennen! Het contrast kan bijna niet groter dan het leven hier in Haarlem. Het is heel fijn om jullie verslagen te lezen; de positiviteit straalt er vanaf en dat is heel goed te voelen. Dank! 😘
  2. Eva:
    20 februari 2018
    Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! Ik vind het heel mooi om allemaal te zien en om 'mee' te reizen. Veel plezier in Nieuw Zeeland en geniet in 'Middle-Earth' ;-)
    ♥♥♥
  3. Kees:
    20 februari 2018
    D'r zit een vent in die boom.
  4. Berenice:
    20 februari 2018
    Wow!! Geweldig jullie verhalen en avonturen!! Goede reis naar Nieuw Zeeland!! Zal zeker ook heel prachtig zijn!! Dikke knuffel van ons allemaal
  5. Truus:
    20 februari 2018
    Nieuw Zeeland, het land waar ik weleens terug zou willen. In de voetsporen van Evert. Hele fijne weken en weer tot gauw!