Melbourne, Great Ocean Road, Adelaide en Kangaroo Island

5 april 2018 - Adelaide Airport, Australië

Melbourne! Na al dat natuurgeweld in Nieuw-Zeeland is het erg wennen om weer in een stad te zijn. We zitten in een leuk wijkje, buiten het centrum. Doet een beetje denken aan de Pijp, overal leuke koffie-en eettentjes, ‘concept-stores’ en een oud benzinestation dat is omgetoverd tot een ‘Bar and Food truck stop’. Melbourne staat oa bekend om de vele graffiti in bepaalde straten dus daar lopen we doorheen. Ook gaan we naar een aantal musea, de National Gallery of Victoria is echt een aanrader!

Na 2 dagen Melbourne is het tijd om de auto op te halen. We zijn weer on the road, the Great Ocean Road! Bij Bells Beach wordt ieder jaar tijdens Pasen de surfwedstrijd ‘Rip Curl Pro’ gehouden. Als wij langs rijden zijn ze bezig met de trails. Gaaf om al die surfers in het water en op de golven te zien.

Bij Kennets Road gaan we op zoek naar koala’s die daar in de bomen leven. Na een korte wandeling zien we inderdaad de eerste koala zitten. Wat opvalt is dat die beestjes nog best groot zijn. Te vergelijken met een buldog! Behalve koala’s zijn er ook veel mooie vogels te bewonderen, oa papegaaien die (inmiddels) gewend zijn om uit de hand te eten.

Op een groot veld vlakbij 1 van onze slaapplekjes spotten we aan het einde van de middag ook de eerste kangoeroes. Toch bijzonder! Tijdens het rijden springt er ook 1 de weg over, gelukkig op een afstandje en kunnen we op tijd afremmen. Tijdens de trip komen we uiteraard ook langs de 12 Apostels, the Arch en the London Arch. Geweldig woeste golven ook langs de kust, een kust die weer heel anders is dan die in Nieuw-Zeeland.

Onze Great Ocean Road trip eindigt in Adelaide. Van de steden in Australië zijn we tot nu toe niet erg onder de indruk (in Nieuw Zeeland ook niet trouwens), we zijn liever buiten en in de natuur. We lopen wat door de stad, bezoeken 2 musea en ook maken we vanuit Adelaide nog een uitstapje naar Kangaroo Island! Koala’s, kangaroes, walibies, seals, sea lions, Remarkable Rocks en sandboarden bij Little Sahara, gave trip! Met een enorm enthousiaste reisleidster, everything is amazing en beautiful!

Vandaag zijn we precies halverwege onze reis, 65 dagen gedaan, 65 more days to go! Aan de ene kant lijkt het voorbij gevlogen, aan de andere kant zijn we al heel lang onderweg. Genieten doen we in ieder geval nog steeds met volle teugen :-)

Op dit moment zitten we op Adelaide Airport en vliegen we zo naar Sydney. Het is bijna tijd voor de camper! We kijken er wel naar uit, fijn om straks een ‘eigen’ plekje te hebben zonder de hele tijd in- en uit te pakken en op tijd uit te checken.

Melbourne_streetart Melbourne_streetart1 Melbourne_streetart2 Melbourne_streetart4 NationalGalleryOfVictoria NationalGalleryOfVictoria1 Melbourne_Fooddtruck GreatOceanRoad_Rainbow GreatOceanRoad1 GreatOceanRoad BellsBeach KennetsRoad ApolloBay MaitsRest Trees Sign TheArch LondonArch 12Apostels KangarooIsland_road KoalaWalk Koala Walibi AdmiralsArch RemarkableRocks RemarkableRocks1 RemarkableRocks2 Sandboarding

1. Marianne van Soesbergen:
    6 april 2018
    Prachtig, vooral de foto's van jullie met de dieren ! Mooier dan de graffiti..
    Goede vliegreis naar Sydney voor de volgende avonturen XX
  2. Berenice:
    6 april 2018
    Wow!! Geweldig ook weer zo te zien!! Gaan jullie gauw weer mooie duiken maken? Van het koraal blijven jullie uiteraard af!! Hier alles zijn gangetje. Claudia is deze week bij ons. Druk genoeg dus. Jeske moet tussendoor gewoon lessen volgen en met een aantal activiteiten mag ze mee met de Spaanse klas uit Madrid. Gisteren naar Corpus, rondleiding in het Spaans. 40 km gefietst gisteren. Hutspot viel goed in de smaak bij Claudia, ze wilde graag nog een tweede keer opscheppen😄. Geniet nog lekker verder!! Te veel moois daar!! Kussssen van ons.
  3. Chantal:
    6 april 2018
    Mooie foto's weer. Veel plezier in Australie.
  4. Truus:
    7 april 2018
    En nu de camper. Dat eigen mobiel plekje, hoe gaat dat bevallen? Links rijden zijn jullie ondertussen al gewend en gaat Anna ook rijden? en hier komt de lente eraan