Coromandel, Rotorua en de East Cape

3 maart 2018 - Lake Taupo, Nieuw-zeeland, Nieuw-Zeeland

Vanwege de weersvoorspelling (vandaag nog zonnig, morgen bewolkt en regen) maken we onderweg naar de Coromandel Peninsula een kleine d-tour naar Cathedral Cove. Een mooie grot tussen 2 stranden in, waar je met eb onderdoor kan lopen. We zijn nog op tijd voor het mooie licht! We slapen in een schattige cottage ‘in the middle of nowhere’. De dag daarna rijden we wat rond (het is inderdaad bewolkt en het regent) en eten we typical New Zealand green lipped mussels bij Lukes Kitchen. Jummie!

De volgende dag is het zeker 5 uur rijden naar Rotorua. Mede vanwege vele wegwerkzaamheden, aan de kust zijn er grote stukken van de weg weggeslagen. Rotorua staat bekend om zijn geisers. We gaan naar het Wai-O-Tapu Thermal Wonderland, een park wat verder buiten de stad, met hele mooie pools en een heerlijke zwavellucht. Door de verschillende mineralen hebben de verschillende pools de meest prachtige kleuren, zoals de Champagne Pool en de Devils Bath. Rotorua is een rare stad zonder sfeer.  Alles draait om het toerisme, er zijn, naast de thermische parken, alleen restaurants en souvenirshops te vinden.

Dan vertrekken we richting de East Cape, via Whakatane. Eerst maken we nog een boswandeling in de Whakarewarewa. Een bos met gigantisch hoge bomen, heel indrukwekkend. Ze hebben daar ook de Redwoods Treewalk gemaakt, je loopt via houten bruggen op 6 meter hoogte tussen de bomen. Na deze wandelingen rijden we richting de kust. We slapen in een super leuke cabin ergens bovenop een berg. Tussen de fruitbomen, kippen, ganzen en paarden. Heel idyllisch.

Daarna is het tijd voor de route langs East Cape! Ook hier weer prachtige uitzichten en bijzondere plekjes. Zo staan we na een lange rit over een gravel road en een klim omhoog (800 treden) op het meest Oostelijke puntje ter wereld, compleet met vuurtoren. De tijd hebben we een beetje verkeerd ingeschat en het laatste deel van de rit rijden we helaas in het donker… Inmiddels hebben we ook al meer dan 2000 kilometer gereden!

De mensen in Nieuw Zeeland zijn heel erg aardig en attent. Iedereen is geïnteresseerd en wil weten waar je vandaan komt, waar je naar toe gaat en wat je plannen zijn. Zelfs de caissière in de supermarkt maakt een oprecht geïnteresseerd praatje met je. Ook met de mensen van/via onze slaapplekjes hebben we leuke gesprekken en krijgen we leuke (lokale) tips.

Wat ons verder erg opvalt is dat alles hier nog zo ‘nieuw’ is. Wat natuurlijk ook logisch is gezien de korte historie van het land. Zoals de huizen, de kerken en ook de gemeenschapshuizen van de Maori’s.  Deze laatste komen op ons bijna nep/plastic over maar dit zijn wel degelijk authentieke huizen waar de Maori’s samen komen.

CathedralCove_view2 CathedralCove CAthedralCove_rock CathedralCove_view GreenlippedMussels ThermalWonderland ThermalWonderland_ChampagnePool ThermalWonderland_GreenLake ThermalWonderland_DevilsBath Redwoods1 Redwoods2 Redwoods3 Redwoods4 Redwoods_treewalk Cabin Cabin_fire Maori_huis Eastcape_Church EastCape1 EastCape2 EastCape_800steps EastCape_east

1. Marianne van Soesbergen:
    3 maart 2018
    Jullie kunnen er wel, als je terug bent, een boek over jullie ervaringen schrijven met die prachtige foto's erbij 😍.Marijke en ik gaan vanmiddag naar de film "De wilde stad", over dieren in Amsterdam..
  2. Marijke:
    3 maart 2018
    Mooie verhalen! Pas goed op elkaar!
  3. Truus:
    3 maart 2018
    Waauw het uitgestrekte land. Lopend over de hangbrug en Evert kwam als Batman terug
  4. Kees:
    3 maart 2018
    Die meertjes zien er een beetje zuur uit. Even geen brandende zon. Ook wel weer es lekker toch? Een buitje op je kop. Goed voor je haar. En voor haar ook. Jullie gaan lekker kinders.
  5. Eva:
    5 maart 2018
    Cathedral Grove door en zó Narnia in!! ♥
    Geweldig mooi allemaal!! ☺ En wat een heerlijk huisje!
  6. Berenice:
    8 maart 2018
    Jullie foto's en verhalen zijn prachtig en indrukwekkend!!! Hier is nu ook een beetje de lente begonnen, hoewel we zo weer een buitje regen krijgen. Ach even doortrappen op mijn fiets. Bente had graag nog even door kunnen schaatsen voor de deur, mam er is bijna nooit natuurijs!!